بررسی لول گیج مقرون به صرفه و متغیر های فلنج ها

لول گیج یا سطح سنج تجهیزاتی هستند که برای اندازه گیری سطح سیال در مخازن به کار می‌روند.

خریداری و نصب این تجهیزات موضوعی است که در این پست به آن می‌پردازیم و راهکارهای پیش رو برای خرید لول سنج و بررسی قیمتی آنرا با شما به اشتراک می‌گذاریم.

هزینه واقعی یک سطح سنج اغلب به فلنج آن برمی‌گردد. هر چه مواد فلنج ارزان‌تر باشد، سطح سنج نیز ارزان‌تر است. آیا این نظریه درست است؟ نه همیشه.

عناصر دیگر در قیمت نهایی نقش دارند مانند: درجه بندی فلنج و اینکه آیا تجهیزات و مواد اضافی نیاز دارد یا خیر.

فلنج‌ها یک روش پر کاربرد برای اتصال یک سطح سنج به مخزن است. هرچه اندازه گیج بزرگتر باشد، به فلنج‌های بزرگتری نیز لازم داریم.

درجه بندی فلنج

همچنین مسئله درجه بندی فلنج وجود دارد که براساس محدودیت فشار و دما است که فلنج می‌تواند از عهده آن برآید.

همچنین موضوع مهم دیگری درجه بندی فلنج است که براساس محدودیت فشار و دما است که فلنج باید در آن محدوده عملکرد مناسبی را داشته باشد. اگر دما و فشار و همچنین سایز لول گیج افزایش یابد قیمت فلنج نیز افزایش خواهد یافت.

موسسه استاندارد ملی امریکا که طبقه بندی استاندارد را در امریکای شمالی به عهده دارد استانداردهای زیر را در این زمینه تدوین کرده است.

محدوده نرخ فشار از ۱۵۰# تا ۲۵۰۰# در نظر گرفته است. هرچه درجه بندی بالاتر باشد، هرچه حداکثر فشاری که فلنج می‌تواند تحمل کند بیشتر باشد. یعنی، هرچه درجه فلنج بالاتر باشد، گران‌تر است.

برخی از مامور خریدها فلنج با متریال ارزان‌تر مانند کربن استیل را به جای متریال‌های گران‌تر مانند تمام استیل را خریداری می‌کنند.
آنها این کار را به منظور صرفه جویی انجام می‌دهند در حالیکه باید به این نکته توجه کنند که هر کدام از این متریال‌ها خصوصیات و مشخصه‌های فنی و فیزیکی جدا از همی دارند.

همچنین بخوانید  شیشه انعطاف پذیر گیج روغنی

در پایان باید به این نکته توجه شود که کار و متعلقات بیشتر در هزینه نهایی تاثیر گذار خواهند بود و چه بسا مجبور به پرداخت هزینه بیشتری می‌شوند.

برخی اوقات تهیه فلنج از فولاد کربن (CS) ارزان‌تر باشد، در حالی که بار دیگر ممکن است گران‌تر شود نسبت به انتخاب فلنج ساخته شده از ۳۱۶ss. بیایید نگاهی دقیق به این دو آلیاژ و نحوه انتخاب مقرون به صرفه‌تر به فلنج بیندازیم.

مقایسه‌ای بین متریال تمام استیل و کربن استیل

فولاد ضد زنگ یک آلیاژ مبتنی بر آهن است که بیش از ۱٫۲٪ کربن و حداقل ۱۰٫۵٪ کروم ندارد، که با اکسیژن واکنش داده و یک لایه اکسید محافظ ایجاد می‌کند و آن را در برابر خوردگی مقاوم می‌کند.

هرچه کروم و کربن کمتری در فولاد ضد زنگ وجود داشته باشد، مقاومت آن در برابر خوردگی نیز بیشتر خواهد بود. افزودن نیکل به آلیاژ قدرت و قابلیت انعطاف پذیری می‌بخشد. عناصر دیگر شامل منگنز، سیلیسیم، مس، گوگرد و غیره است.

یک نوع پرکاربرد فولاد ضد زنگ ۳۱۶ است که دارای ۲٫۵٪ مولیبدن، درصد بیشتر نیکل و فقط مقدار بسیار کمی کربن – حدود ۰٫۰۸٪ – برای مقاومت در برابر خوردگی است. با این وجود این اضافات باعث گران شدن این نوع فولاد می‌شود. ۳۱۶ss همچنین دارای ساختار بلوری آستنیت است و غیر مغناطیسی است.

از طرف دیگر، فولاد کربن اساساً آهن با مقدار کربن بیشتری است – تا ۲٫۱٪. CS قوی‌تر و سخت‌تر از فولاد ضد زنگ است، اما ساختار بلوری متفاوتی دارد و مغناطیسی است. در اصل فقط از دو عنصر مشترک ساخته شده و تولید آن از فولاد ضد زنگ ارزان‌تر است.

به حداقل رساندن هزینه‌ها و حداکثر رساندن سودمندی

۳۱۶ss در برابر خوردگی بسیار مقاوم است بنابراین مواد انتخابی قطعات مانند فلنج است که در معرض محیط اسیدی و سطح رطوبت بالا قرار دارند. اما از آنجا که این آلیاژ نسبتاً گران است، با افزایش اندازه فلنج و درجه بندی فلنج، هزینه سیستم لول گیج به شدت افزایش یابد.

همچنین بخوانید  9 مورد عیب یابی فلومتر جرمی و راه حل آنها
نمودار فلنج سطح

از آنجا که فولاد ضد زنگ ۳۱۶ مغناطیسی نیست، فلنج ۳۱۶ss (سمت چپ) با شناور مغناطیسی سطح سنج تداخلی نخواهد داشت. با این حال، هنگام استفاده از فلنج ساخته شده از فولاد کربن (راست)، که مغناطیسی است، یک جدا کننده ۳۱۶ss برای جلوگیری از تداخل مغناطیسی لازم است.

یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها استفاده از فلنج‌های کربن استیل CS است که می‌تواند یک سوم تا یک پنجم هزینه فلنج‌های ۳۱۶ss باشد. اما در حالی که کربن استیل ماده ارزان‌تری است، مغناطیسی است. بنابراین، هنگامی که در نزدیکی شناور مغناطیسی در سطح سنج قرار داشته باشد، فلنج CS شناور را از نشانگر دور می‌کند. حتی ممکن است منجر به قطع سیستم شود.

برای غلبه بر مشکل با جاذبه مغناطیسی ناخواسته در یک نشانگر سطح، استفاده از فاصله دهنده ۳۱۶ss بین فلنج و گیج ضروری است. این فاصله دهنده تضمین می‌کند که فلنج کربن استیل بر شناور مغناطیسی یا پرچم‌های نشانگر تأثیر نگذارد. با این حال، افزودن اسپیسر به معنای ماشینکاری و جوشکاری اضافی است. این موضوع گاهی اوقات منجر به سطح سنجی گران‌تر می‌شود، اما گاهی اوقات اینگونه نیست.

راه حل‌های مقرون به صرفه برای سطح سنج‌ها

در ادامه این بخش به مقایسه‌ای بین کربل استیل و فلنج تمام استیل می‌پردازیم و تاثیر آنها بر قیمت را در شرایط مختلف جویا می‌شویم.

فلنج ۳۰۰ # ۳۱۶ss 57 دلار هزینه دارد، اما می‌توان آن را مستقیماً به اتصال شاخه جوش داد. هزینه نهایی: حدود ۹۷ دلار.
فلنج ۳۰۰ # CS 21 دلار هزینه دارد اما به یک فاصله دهنده ۳۱۶ss نیاز دارد که خواستار ماشینکاری و جوشکاری اضافی است. هزینه نهایی: حدود ۱۰۰ دلار

همچنین بخوانید  راهنمای خرید منیفولد

حالا بیایید درجه فلنج را دو برابر کنیم.

فلنج ۶۰۰ # ۳۱۶تمام استیل ۱۵۳ دلار هزینه دارد، اما می‌توان آن را مستقیماً به اتصال شاخه با قفسه جوش داد. هزینه نهایی: حدود ۱۹۰ دلار.
فلنج ۶۰۰ # کربن استیل ۳۰ دلار هزینه دارد اما به یک فاصله دهنده ۳۱۶ss نیاز دارد که نیاز به ماشینکاری و جوشکاری اضافی دارد. هزینه نهایی: حدود ۱۰۹ دلار.
برای فلنج‌هایی که دارای درجه بالاتری هستند، استفاده از فلنج CS قطعاً ارزان‌تر است، حتی با داشتن مواد اضافی و نیروی کار.

لول سنج ویکا

انواع مختلف اندازه گیری سطح شناور از جمله نشانگر بزرگ سطح BNAbypass با صفحه نمایش مغناطیسی را طراحی و تولید می‌کند. BNA را می‌توان با انواع اندازه‌ها و رتبه بندی‌های فلنج جفت کرد. برای اطمینان از جوشکاری نفوذ کامل بدون در نظر گرفتن مواد فلنج ، WIKA از یک فرآیند جوشکاری منحصر به فرد TIG (گاز بی اثر تنگستن) استفاده می‌کند که می‌تواند ترکیبی از آلیاژها را در خود جای دهد. رقبای ما ممکن است قادر به فرآیند TIG باشند، اما آنها فاقد روشهای جوشکاری هستند که توسط مشتری تأیید شده است.

مدل BNA مقاوم در برابر خوردگی است و بدون نیاز به منبع تغذیه، نشانگر سطح مداوم را فراهم می‌کند. دامنه دمای عملیاتی آن (-۳۲۰ درجه فارنهایت تا +۸۴۰ درجه فارنهایت / -۱۹۶ درجه سانتیگراد تا +۴۵۰ درجه سانتیگراد) ، فشار (خلا vac تا ۵۸۰۰ psi / 400 bar) و تراکم آن (تا ۲۱ پوند / فوت ۳/۳۴۰ کیلوگرم) m3) آن را به یک راه حل ایده‌آل برای کاربردهای شیمیایی و پتروشیمیایی و همچنین نیروگاه‌ها، واحدهای تصفیه آب، شرکت‌های مواد غذایی و آشامیدنی و گیاهان دارویی تبدیل کند.

بسیاری از متغیرها به حداکثر رساندن عملکرد و به حداقل رساندن هزینه می‌پردازند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *